Несправності робочої гальмівної системи. Фрикційні накладки. Корисні поради.
     © 2017  Корисні поради - інформаційний портал. При копіюванні матеріалів сайту активне посилання обов'язкове


Несправності робочої гальмівної системи


До основних ознак несправності цієї системи відносяться: слабка дія робочого гальма; нерівномірна дія колісних гальмівних механізмів однієї осі; неповне розгальмування або заклинювання коліс при гальмуванні; збільшення зусилля, що додається до педалі гальма; замет автомобіля при різкому гальмуванні.

Слабка дія робочого гальма виявляється за збільшенням гальмівної дороги. У відповідності з Правилами дорожнього руху робоче гальмо легкового автомобіля при однократному натисненні на педаль його приводу повинне забезпечувати рівномірне загальмовування всіх коліс на сухій горизонтальній ділянці дороги з цементним або асфальтобетонним покриттям на дорозі не більше 16,2 (14,5)* і при початковій швидкості 40 км/ч. При цьому не допускається розворот автомобіля, що вимагає від водія виправлення траєкторії руху.

Причинами слабкої дії гальм можуть бути: підтікання рідини з гідравлічного приводу або попадання в нього повітря; попадання масла або мастила на фрикційні накладки гальмівних колодок через сальники маточин коліс і піввісь унаслідок їх зносу або переповнювання мастилом маточин коліс; попадання на накладки гальмівної рідини з колісних циліндрів; порушення зазорів в колісних гальмівних механізмах унаслідок великого зносу фрикційних накладок.

Для усунення цієї несправності замінюють зношені деталі, промивають і протирають фрикційні накладки і гальмівні барабани, підтягують з'єднання, доводять до норми кількість рідини в системі, прокачують її. Попадання в систему гідроприводу повітря викликає зниження зусилля натиснення на педаль при гальмуванні ("м'яка педаль"), педаль при цьому опускається до упору при легкому натисненні на неї. Ефективність гальмування збільшується лише при двох, трикратному натисненні на педаль.

Для видалення повітря з гідравлічного приводу потрібно: перевірити і при необхідності додати рідину в живильний бачок головного гальмівного циліндра, очистити від грязі і зняти гумові захисні ковпачки з клапанів для випуску повітря на всіх колісних гальмівних циліндрах; на клапан для випуску повітря одного з передніх коліс надіти гумовий шланг завдовжки 350...400 мм і опустити вільний кінець шланга в скляну судину з гальмівною рідиною; відвернути клапан для випуску повітря на 1/2...3/4 звороту; після цього помічник повинен швидко натискувати на гальмівну педаль і повільно її відпускати (при тому рідина разом з повітрям витіснятиметься з системи через шланг в судину); процес цей слід повторювати до тих пір, поки не припиниться вихід бульбашок повітря і з шланга почне поступати чиста рідина; затримати педаль в стані, що натискує, і щільно загорнути клапан для випуску повітря; зняти шланг і надіти гумовий ковпачок. У такому ж порядку виробити похитування приводу до гальмівного механізму другого переднього колеса, а потім по черзі обох задніх коліс. Потім слід видалити повітря з порожнин вакуумного підсилювача, для чого необхідно повторити всі розглянуті операції, але лише при працюючому двигуні. В процесі похитування необхідно спостерігати за рівнем рідини в живильного бачку, періодично виробляючи доливку.

На автомобілі "Москвичі" з передніми дисковими гальмами необхідно зняти передні колеса, видалити повітря через клапан 0 випуску повітря з циліндра великого діаметру, потім зробити те ж з іншим переднім колесом і клапанами випуску повітря з циліндрів малого діаметру. Після чого видалити повітря з робочих циліндрів гальм задніх коліс.

При прокачуванні гальм автомобіля "Москвича" включається сигнальна лампа в комбінації приладів. Для повернення поршня сигнального пристрою в нейтральне положення необхідно: відпустити гальмо стоянки, відвернути на 1/2 звороту клапан 0 правого або лівого переднього колеса, а потім плавно натискувати на педаль гальма до тих пір, поки сигнальна лампа згасне, після чого загорнути клапан для випуску повітря і надіти на нього захисний чохол.



                                   сторінка  1  2
Рейтинг@Mail.ru