© 2017  Корисні поради - інформаційний портал. При копіюванні матеріалів сайту активне посилання обов'язкове

Несправності системи охолоджування


Основними ознаками виникнення несправності в системі охолоджування є: перегрівши або переохолодження двигуна, підтікання рідини, що охолоджує.

Перегрів двигуна характеризується підвищеною температурою або навіть закипанням рідини, що охолоджує. Виникає він унаслідок недостатнього рівня рідини, що охолоджує, пробуксовування або обриву ременя приводу вентилятора, засмічення серцевини радіатора, поломки крильчатки водяного насоса, несправності термостата (не відкривається основний клапан, тому циркуляція рідини через радіатор не відбувається), значного відкладення накипу в сорочці охолоджування і радіаторі. Перегрів двигуна може бути викликаний також несправностями систем мастила, живлення і запалення. При перегріві відбуваються зниження потужності двигуна із-за погіршення наповнення циліндрів горючою сумішшю, а також вигорання масла, що наводить до посиленого зносу поршнів і циліндрів. При тривалій роботі з підвищеною температурою рідини, що охолоджує, можливе заклинювання поршнів в циліндрах і вихід двигуна з ладу.

Для перевірки працездатності термостата безпосередньо на автомобілі необхідно пустити двигун і контролювати рукою нагрів нижнього бачка радіатора. При справному термостаті бачок починає прогріватися, коли температура рідини, що охолоджує, досягне 80...85°С (на автомобілях ВАЗ стрільця покажчика температури знаходиться на відстані 3...4 мм від червоної зони шкали).

Та, що пробуксувала ременя приводу вентилятора може відбуватися унаслідок його замаслення або слабкого натягнення. Масло, що попало на ремінь, віддаляється протиранням струмків приводных шківів і ременя дрантям, злегка змоченим бензином. При нормальному натягненні ременя приводу вентилятора його прогин від зусилля 3... 4кгс, прикладеного в середині між шківами водяного насоса і генератора, має бути 10...15"MM. Якщо прогин більший, здійснюється натягнення ременя переміщенням генератора після попереднього ослабіння його кріплення.

Засмічення серцевини радіатора усувається спочатку прочищенням щіткою з довгим ворсом і промиванням серцевини струси води в напрямі, протилежному до циркуляції рідини, що охолоджує, а потім продуванням стислим повітрям.

Наявність накипу в сорочці охолоджування і радіаторі значно погіршує тепловіддачу. Для видалення накипу необхідно залити в систему охолоджування розчин, приготований з розрахунку 5...8 г хромпіка на 1 л води, і експлуатувати автомобіль з цим розчином протягом місяця. Після цього розчин злити і промити систему охолоджування чистою водою.

Переохолодження двигуна при низькій температурі довколишнього повітря може бути викликане несправністю термостата, відсутністю утеплювача або заїданням приводу жалюзі у відкритому положенні, яке зазвичай є результатом відсутності мастила в приводі.

Підтікання рідини, що охолоджує, може відбуватися через нещільність фланців або в з'єднаннях шлангів з патрубками, через тріщини в бачках або серцевині радіатора, через несправних або таких, що погано закриваються пробки, а також через дренажний отвір відцентрового водяного насоса (автомобіль "Москвич"). Для усунення течі через нещільність в з'єднаннях шлангів з патрубками треба підтягнути стяжні хомути. Текти через нещільність у фланцях патрубків усувають підтягуванням болтів і гайок кріплення. В разі підтікання рідини через дренажний отвір корпусу водяного насоса необхідно замінити зношені деталі самсподжимного сальника.

Рейтинг@Mail.ru