© 2017  Корисні поради - інформаційний портал. При копіюванні матеріалів сайту активне посилання обов'язкове

Двигун. Несправності системи живлення

Несправності, що виникають в системі живлення двигуна, викликають: утворення бідної або багатої горючої суміші; нестійку роботу двигуна на неодруженому ходу; повне припинення подачі палива; підтікання палива.

Бідна суміш утворюється в результаті несправності карбюратора, впускного трубопроводу або приладів подачі палива. Ознаками роботи двигуна на бідній суміші є хлопки в карбюраторі, перегрівши і зниження потужності двигуна. Хлопки в карбюраторі пояснюється тим, що бідна суміш горить повільно, горіння її триває до початку такту впускання, чому суміш запалала у впускному трубопроводі і навіть в карбюраторі. В результаті збільшення часу згорання змішай двигун перегрівається і втрачає потужність. При роботі двигуна на бідній суміші доводиться користуватися зниженими передачами і компенсувати зниження потужності двигуна великим натисненням на педаль управління дросельними заслінками, що наводить до перевитрати палива.

Причинами, що викликають утворення бідної робочої суміші у двигуні, можуть бути: недостатня подача палива в карбюратор; засмічення паливних жиклерів головної дозуючої системи (якщо двигун погано тягне на середніх і повних навантаженнях) або системи холостого ходу (якщо двигун зупиняється при переході на холостий хід); підсос повітря в місцях з'єднання карбюратора з впускним трубопроводом або впускного трубопроводу з голівкою блоку циліндрів; заїдання поплавця або голчаного клапана у верхньому положенні; пониження рівня палива в поплавцевій камері карбюратора.

Визначати і усувати перераховані несправності потрібно в наступному порядку.
Перевірити подачу палива у двигун, для чого від'єднати топливопровод від карбюратора і переміщати важіль ручного підкочування або провертати за допомогою рукоятки колінчастий вал. Якщо при цьому з'являється струмінь палива, насос справний. Після чого слід вийняти і промити паливний фільтр вхідного штуцера карбюратора. Якщо ж струмінь відсутній, необхідно протерти дрантям паливний насос і оглянути його поверхню. При виявленні патьоків бензину підтягнути стяжні гвинти корпусу і знову перевірити дію насоса. Якщо і після цього подачі палива не буде, слід переконатися в справності насоса, виробивши його часткове або повне розбирання. При цьому в першу чергу треба промити фільтр і клапани, перевірити стан діафрагми.
При нормальній подачі палива у двигун слід перевірити, чи немає підсосу повітря в з'єднаннях. Для цього при працюючому двигуні закрити повітряну заслінку і вимкнути запалення, після чого оглянути з'єднання карбюратора з впускним трубопроводом. Плями палива свідчать про наявність в цих місцях нещільності. Для усунення несправності необхідно підтягнути гайки і болти кріплення.
Якщо підсосу повітря не виявлено, слід перевірити рівень палива в поплавцевій камері. Для цього при роботі двигуна на неодруженому ходу в карбюраторі К126Н потрібно через оглядове вікно заміряти відстань від рівня палива до площини роз'єму кришки карбюратора з його корпусом. Воно має бути 20 +_ 1мм. У карбюраторі "Озон" для перевірки рівня палива в поплавцевій камері потрібно зняти її кришку. Після чого встановити кришку вертикально так, щоб штуцер підведення палива був направлений вгору, а язичок поплавця стосувався кульки, але не утапливал його. При цьому відстань між ущільнюючою прокладкою  і поплавцем має бути 6,5 мм, а хід поплавця - 8 мм. Якщо насправді ці розміри не відповідають нормі, необхідно виробити регулювання шляхом підгину язичка кронштейна поплавця.
Продути жиклери повітрям з шинного насоса (якщо кришка поплавці камери знімалася, продування здійснити до її установки).

Багата суміш. Робота двигуна на багатій суміші супроводиться чорним димом і пострілами з глушника. При тривалій роботі на такій суміші двигун перегрівається, знижує потужність і перевитрачатиме паливо, а в його циліндрах інтенсивно відкладається нагар.

Утворення багатої суміші може бути викликане наступними несправностями: зносом, нещільним закриттям голчаного клапана поплавцевої камери або ослабінням посадки його сідла; зносом або заїданням клапана економайзера; наповненням поплавця паливом унаслідок освіти в нім тріщин; зачіпанням поплавця об стінки поплавцевої камери в результаті перекосу його осі; збільшенням діаметру отворів жиклерів; неповним відкриттям повітряної заслінки; підвищеним рівнем палива в поплавцевій камері унаслідок порушення регулювання положення поплавця.

Ці несправності визначаються і усуваються в наступному порядку.

Зняти з карбюратора очисник повітря, ослабити гвинт кріплення троса в шарнірній муфті важеля осі повітряної заслінки, витягнути рукоятку приводу повітряної заслінки на 1,5...2 мм відносно її крайнього переднього положення і в такому положенні закріпити гвинт троса. Повітряна заслінка при цьому має бути повністю відкрита, а при витягуванні рукоятки - повністю закриватися.

Потім перевіряють рівень палива в поплавцевій камері і при необхідності його регулюють.

Якщо рівень виявиться нормальним, необхідно зняти і розібрати карбюратор, перевірити щільність закриття голчаного клапана поплавцевої камери і клапана економайзера, пропускну спроможність жиклерів.

Додатково інформація про діагностику, регулювання системи живлення: Система живлення

Рейтинг@Mail.ru