© 2017  Корисні поради - інформаційний портал. При копіюванні матеріалів сайту активне посилання обов'язкове

Двигун. Несправності кривошипно-шатунного механізму

Основними несправностями кривошипно-шатунного механізму є: підвищений знос шийок колінчастого валу, вкладишів підшипників, поршнів, циліндрів і поршневих пальців; надмірне відкладення нагари; поломка, залягання або збільшений знос поршневих кілець; ослабіння кріплень або тріщини в блоці і голівці блоку циліндрів.

Ознаками перерахованих несправностей є: зниження потужності двигуна (двигун погано тягне), поява сторонніх шумів і стуків, підвищена витрата масла і палива, димлення, перегрів двигуна, виникнення гартівного запалення, зниження тиску масла.

В результаті зносу зв'язаних деталей в двигуні виникають шуми і стуки, по їх характеру дуже часто можна визначити місце і причину несправності.

Так, дзвінкий стук двигуна, що з'являється після пуску холодного двигуна і зменшується або зникаючий у міру його прогрівання, вказує на знос поршнів і циліндрів. Такий же стук, що прослухується на всіх температурних режимах роботи двигуна, свідчить про знос поршневих пальців, а на автомобілі "Москвичі" - і втулок верхніх голівок шатунів.

Глухий стук двигуна, що посилюється при різкому збільшенні частоти обертання колінчастого валу, є ознакою збільшеного зносу корінних або шатунових підшипників. Стук шатунових підшипників різкіший, ніж корінних, він добре прослухується через стінку блоку циліндрів в двох зонах, відповідних положенням поршнів у ВМТ і НМТ, тоді як стук корінних підшипників чутний в одному місці. Підвищений знос підшипників супроводиться зниженням тиску масла в системі мастила.

Сильні металеві стуки двигуна, що супроводяться значним зменшенням тиску масла, вказують на виплавлення вкладишів корінних або шатунових підшипників.

Димний вихлоп з глушника, збільшена витрата масла і палива є наслідком підвищеного зносу поршнів і циліндрів, зносу або поломки поршневих кілець, залягання їх в канавках. Залягання кілець можна усунути без розбирання двигуна, заливши на 8...10 ч через отвори для свічок запалення в кожен циліндр по 25...30 г суміші, що складається з рівних частин гасу і денатурованого спирту. Після цього двигуну необхідно дати попрацювати протягом 10... 15 мін, а потім замінити масло в картері.

Зниження потужності двигуна спостерігається за наявності несправностей, що викликають зниження компресії (тиску в кінці такту стискування) в його циліндрах. До таких несправностей відносяться: підвищений знос поршнів і гільз циліндрів; поломка, пригорання поршневих кілець або втрата ними пружності; слабке або нерівномірне затягування болтів (гайок) кріплення голівки блоку циліндрів; пошкодження прокладки голівки блоку; відкладення нагари на стінках камери згорання і днищі поршня.

При необхідності підтяжки кріплення голівки блоку циліндрів вона здійснюється на холодному двигуні за допомогою динамометричного ключа в послідовності, що встановлюється заводом виготівником. Затягування слід виробляти в два прийоми: спочатку з половинним моментом, а потім остаточно - з повним моментом. Після затягування необхідно перевірити і відрегулювати теплові зазори в приводі клапанів.

Для перевірки компресії треба пустити двигун і прогріти його до нормальної температури, після чого заглушити двигун, вивернути всі свічки запалення, повністю відкрити дросельні і повітря заслінки. Потім встановити гумовий конусний наконечник компресометра в отвір для свічки одного з циліндрів, стартером провернути колінчастий вал на 10-12 зворотів і заміряти величину тиску за шкалою манометра. Після цього натисненням пальця на стержень золотника компресометра випустити повітря до установки стрілки манометра в нульове положення. Аналогічно перевіряють тиск в останніх циліндрах двигуна. Тиск в кожному циліндрі має бути 9... 12 кгс/см2, а різниця в свідченнях по окремих циліндрах не повинна перевищувати 1 кгс/см2. За відсутності приладу знайти циліндр із зниженою компресією можна таким чином. Вивернути свічки запалення, окрім першого циліндра, і провертати пусковою рукояткою колінчастий вал. Потім вивернути свічку з першого циліндра і по черзі вкручувати її в останні циліндри. Знижена компресія буде в тому циліндрі, де для провертання колінчастого валу потрібне менше зусилля.

Перегрів двигуна і продовження його роботи після виключення запалення часто є наслідком відкладення нагари на поршні і голівці блоку циліндрів. Нагар має низьку теплопровідність, тому з його появою значно погіршується відведення тепла, двигун перегрівається, збільшується витрата палива, а потужність двигуна знижується. Для видалення нагари необхідно зняти голівку блоку циліндра і, видаливши нагар, перевірити стан поршнів і циліндрів. Перед зняттям голівки блоку циліндрів потрібно злити рідину, що охолоджує, від'єднати шланги, зняти прилади, укріплені на голівці, і, відвернувши гайки, обережно відокремити голівку, користуючись при цьому широкою металевою смужкою, аби не пошкодити прокладку.

Видалення нагари з поршнів виробляють по черзі, коли поршні знаходяться у ВМТ. Сусідні циліндри при цьому необхідно закрити чистим дрантям. Нагар видаляють шкрябаннями з м'якого металу, аби не пошкодити поверхню деталей, що очищаються. Для розм'якшення нагару його змочують гасом. Часткове видалення нагари можна виконати без розбирання двигуна шляхом додавання в повний паливний бак нафталіну з розрахунку 5 г на 10 л бензину.

При заміні прокладки голівки блоку циліндрів слід ретельно очистити поверхні роз'єму, а прокладку натерти порошкоподібним графітом.

Полезная информация:
Самостоятельное обслуживание и ремон автомобией ВАЗ, Москвич, Волга, Запорожец. Советы опытных специалистов, рекомендации, видео
Рейтинг@Mail.ru