ГАЛЬМА

Якщо в "москвичах" і "волгах" (можливо, і машинах інших марок) після неодноразового прокачування системи педаль гальма залишається "м'якою" або зберігає дуже великий хід (провалюється), а убування і течі рідини ніде не немає, найімовірніше, винні гумові манжети в колісних циліндрах. В першу чергу - задніх при дискових передніх гальмах. Вони можуть не пропускати рідину при прямому ході поршня, але пропускати повітря при зворотному. Якщо заміна цих манжет не допоможе, причина - в ущільненнях головного циліндра, які теж треба оновлювати.  При їх відсутності ми відновлюємо працездатність старих в такий спосіб. Манжети з рівною чистою робочою поверхнею кладемо в розчин (чайна ложка харчової соди на півлітра води) і кип'ятимо п'ять хвилин. Потім зливаємо гарячу воду і наливаємо в посуд холодної.  Після охолодження протираємо сухі манжети гальмівною рідиною і надіваємо їх на поршні, де вони повинні сидіти щільно. Як правило, після такої обробки манжет і прокачування системи вона знову працює нормально.
----------
Власників сучасних машин це питання не хвилює. Але ті, хто їздить на "москвичах" моделей "402" і "407" (а їх ще немало), знають, як багато уваги вимагає періодичне регулювання гальмівних колодок для того, щоб привести їх в оптимальне положення відносно барабанів.  А чи не можна і на старих "москвичах" зробити цю операцію автоматичною?
Можна.
Гальмівні циліндри передніх коліс останніх "запорожців" мають внутрішній діаметр той же, що і "Москвичів" моделей ' 402" і "407" - 22 мм. Це і підказало рішення.
Поставте в робочі циліндри коліс свого "чотириста сьомого" "начинку" від робочих циліндрів передніх коліс "Запорожця" - кільця розпорів, поршеньки і манжети. Гальма вийшли відмінні і не вимагають систематичного регулювання. Колодки підводяться самі у міру зносу накладок.
----------
Після декількох років експлуатації автомобіля ВАЗ-21011 лопнула кришка в бачку гальмівної рідини, що ущільнює виведення датчика її рівня. На жаль, такі "дрібниці" у продаж не надходять. Спроби склеїти або запаяти кришку не дали бажаних результатів.  Ми виготовили нову кришку, використавши пробку пластмасової каністри (для "Тосола") місткістю 10 літрів, різьблення якої відповідає різьбленню горловини бачка. Для доопрацювання кришки необхідно підрізувати торець до розміру 20 мм і зробити отвір в денці.
----------
Збираючи задній гальмівний циліндр ВАЗ-21011 після очищення поршня, що заклинив, ми зіткнулися з трудністю: як прокачати систему без помічника? Видалили повітря так. Відкрили для його випуску штуцер, стискували поршні до початку виходу з штуцера гальмівної рідини, після чого загорнули штуцер і відпустили поршні. Три таких операцій, що зайняли менше хвилини, виявилося досить, аби повітря було видалене з циліндра повністю.
При розбиранні його, аби уникнути втрати гальмівної рідини, ми закрили гальмівний бачок кришкою бачка зчеплення із заклеєним ізоляційною стрічкою компенсаційним отвором.
Попутно відмітимо, що найпростіше можна зібрати гальмо, якщо встановити одну колодку, а потім, з'єднавши її стяжними пружинами з іншою, уперти останню в шліц поршня і в пакет пластин, службовців нижньою опорою. Потім обернути колодку до гальмівного щита і встановити її на місце. При цьому потрібний лише один інструмент - невелика викрутка, за допомогою якої перетягуємо колодку через фланець піввісь, уникаючи зайвого розтягування стяжних пружин.
Після цього встановлюємо планку розпору і важіль приводу ручного гальма, розводивши колодки ексцентриками. Планку розпору зручніше покласти всередину, на піввісь, до установки другої колодки. Ексцентрики перед роботою корисно відмочити "компресом" з гальмівною рідиною.
----------
У ВАЗ-2102 після заміни шланга і циліндра переднього гальма мені знадобилося прокачати гальма. Ні пристосувань, ні помічника не було. Удалося це зробити так. Заповнивши бачок гальмівною рідиною, я повністю вивернув штуцер, призначений для видалення повітря, і вставив в отвір, що утворився, наконечник стислої гумової груші ємкістю 200-250 см. У міру убування рідини з бачка додавав її.  Коли груша заповнилася повітрям і рідиною, вийняв її і завернув на місце штуцер. Працездатність гальм відновилася повністю.  Рідину з груші повернув в ємність.
----------
Аби захисні чохли на гальмівних робочих циліндрах краще виконували свою функцію, заповните їх Літолом-24 або іншим консервуючим мастилом.
----------


Основна гальмівна система. Загальний принцип роботи

На сучасних легкових автомобілях встановлюють основні гальмівні системи, що складаються з гальмівного гідроприводу і гальмівних механізмів. Коли Ви натискаєте ногою на педаль гальма, та сила, з якою Ви тиснете на педаль гальма, передається на пристрій, який називається головний гальмівний циліндр. Головний гальмівний циліндр має поршень, який, рухаючись, збільшує тиск в системі гідравлічних гальмівних трубок, проведених до кожного колеса автомобіля. На кожному колесі гальмівна рідина під тиском впливає на поршень колісного гальмового механізму, який висуває гальмівні колодки, а ті, у свою чергу, притискаються до гальмівного барабана або гальмівного диска. Тертя уповільнює обертання коліс, і рух автомобіля.


     © 2017  Корисні поради - інформаційний портал. При копіюванні матеріалів сайту активне посилання обов'язкове

Ремонт авто - гальма - продовження  1   2  
Рейтинг@Mail.ru